joi, 28 mai 2009

Tort Șah


Ingrediente blat:
  • un blat amandina
  • 1 pachet piscoturi

Ingrediente umplutura:
  • 1/2 l lapte
  • 2 lg. cacao
  • 2 galbenusuri
  • 4 lg. faina
  • 1 pahar nectar caise
  • 1 l frisca
  • un cub unt
  • 200 gr. zahar
  • esenta vanilie, rom, zahar vanilinat, coaja rasa de portocala

Preparare crema: Intr-un vas se amesteca faina cu galeusurle, zaharul si nectaru de caise pana devine o pasta (fara sa faca cocoloase). Se adauga coaja rasa de portocala si laptele, dupa care se pune pe foc amestecand continuu pana ce se ingroasa. Se ia de pe foc si se lasa la racit. Cand s-a racit crema se imparte in doua, in jumatate din crema se adauga cacao, esenta de rom si cubul de unt. In cealalta jumatate se adauga 1/2 den frisca batuta si esenta de vanilie.

Blatul l-am taiat in 3 parti, iar apoi din fiecare blat am taiat cercuri concentrice.
Asamblare: intr-0 forma am asezat un cerc din blat, piscoturle in mijloc, crema de frisca/cacao si am continuat tot asa terminand cu ultimul inel de blat si piscoturi. Se lasa la rece 2-3 ore.



Pentru ornat am folosit 1/2 l frisca, 2 kiwi si o portocala.


Niciun comentariu: